Alex Pettyfer

Heeej,.
Är det någon mer än jag som gillar att Alex Pettyfer....??
För han är så otroligt söt..
Jo jag vill bara tipsa om en film han är med i och den heter Stormbreaker (Stormvaning på svenska) Filmen är baserad av den första romanen av Alex Rider böckerna av den brittiske författaren Anthony Horowitz.

Om du vill läsa böckerna så är det den här ordningen du ska läsa dom i:
Stormvanlng (Stormbreaker)
Topphemligt (Point Blanc)
Skelettkusten (Skeleton Key)
Högt spel (Eagle Strike)
Scorpia (Scorpia)
Hotet från himlen (Ark Angel)
Dödligt vågspel (Snakehead)

Jag har inte läsat böckerna men dom värkar bra det som jag har hört om dom. Tänker läsa dom om ett tag men inte nu.

Filmen är bra men den är inte direkt en av mina favo filmer. Jag gillar den mest bara för han som spelar alex är så otrolig snygg och söt.

Jag tänkte skriva lite om vad filmer handlar om:

Det handlar om en 14 -årig kille som heter Alex Rider, han är föräldralös bara för hans föräldrar är döda (man vet inte vf)
men han bor hos sin farbror Ian Rider och hans hushållerska typ eller vad man ska säga. Fast hon bor där och är som en familjemedlem. Hon heter Jack Starbright. Alex är en helt vanlig skolpojke men det han inte vet är att hans farbror är en agent som jobbar för M16. Plötslig en dag dör hans farbror och dom säger att han dog av en bilolycka men Alex tror inte på dom och när han hittar sin farbrors bil med skotthål så inser han att hans farbror har blivit mödad. Alex blir attackerad där han hittade bilen, men han lyckas komma undan. Han följer sen efter dom som har attackerat han till en järnvägsstation och där hittar han en dold hiss i en fotoautomat och den ledar han under jorden till Mrs Jones. Mrs Jones har väntat på han för att berätta att hans farbror var en M16-agent. Att det var meningen att han skulle följa med attackerna till järnvägsstationen. Mrs Jones berättar att hans farbror dog när han var på ett uppdrag och blev stjuten. och dom vill att Alex ska hjälpa dom med uppdraget. Själva uppdraget handlar om en rik man som heter Darrius Sayle som  donerar nya dator till vaje skola i landet och M16 tror att det är något mystiskt med det. Alex skickars som Kewin Blake, en kille som har vunnit att få möta Darrius i en tidning som handlar om datorer. När Alex väl får träffa Darrius så värkar han snäll men det ändras snabbt senare. Om du vill se trailen på denna är det bara att söka på Stormbreaker trailer på google eller gå in på youtube och söka eller någon annan stans.


//Hanna





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0